24 Eylül 2008 Çarşamba

Bu Bayrak Bana Neleri Çağrıştırıyor?


Bu bayrak bana neyi, neleri çağrıştırıyor?

Bu bayrak bana, sanatın, futbolun, modanın, bilmin, kültürün, demiryollarının merkezlerinden biri olan, güzel insanların yaşadığı, doğal ve tarihsel zenginliklerle dolu bir ülkeyi, İTALYA' yı çağrıştırıyor.

Bu ülkenin kültürü pek çok Avrupa ülkesinden daha önce gelişmiş ve pek çok Avrupa ülkesi bu ülkenin yemek kültüründen etkilenmiştir.

Rönesansla birlikte bilim ve sanat bu ülkede gelişmeye başlamış ve gelişme Avrupa' nın diğer ülkelerine yayılmış. Bence sanayileşmenin temelleri İtalya' da atılmış olmalı. Çünkü bilimsel gelişmeler olmadan sanayileşme olmaz.

İtalya' nın yerleşim yerlerinin bildiğim kadarıyla tümündeki tarihi yapılar korunmuş. Tarihlerine sahip çıkıp eski güzel binalarını korumaya almışlar. Yeni binalar da kötü tasarlanmadığından çoğu göze hoş geliyor. Bu arada Roma metrosunun fazla gelişmemesinin başlıca sebeplerinden biri, duyduğuma göre kentin altının tarihle dolu olması imiş.

İtalya' da 16 bin km. civarı uzunlukta faal demiryolu ağı var. Demiryolu sistemi (Sardinya' yı saymazsak) bütün kentleri birbirine bağlıyor. Trenlerin çoğu iyi kalitede ve oldukça hızlı. Trenler genelde fazla rötar yapmıyor.

İtalyanların mutfak kültürleri de gelişmiş ve bana göre Dünya' nın en güzel yemeklerinden bazılarını yaratmışlar.

İtalyan bayrağını düşününce aklıma âşık olduğum bir ülke geliyor. Yukarıda anlattığım bütün her şey beni o bayrağın ülkesine, İtalya' ya, İtalyanlara yaklaştırıyor.

Hiç yorum yok: