27 Eylül 2008 Cumartesi

Gran Sasso d'Italia


Gran Sasso d'Italia, Appeninlerin en yüksek noktası olup, 2914 metre rakımlıdır. Orta İtalya' nın göz bebeklerindendir. Roma ile Pescara arasındaki L'Aquila kentinin yanıbaşında bulunur. Abruzzi vilayeti sınırlarındadır. Bu dağ ve çevresi ulusal park statüsündedir. Dağın tam altından İtalya' nın en uzun otoyol tünellerinden biri geçmektedir.

Bu dağın güzelliğine hayran olmamak mümkün değil. Heybeti bu fotoğraftan bile büyülüyor. Çevresinde de ne güzellikler vardır kimbilir.. Onlarca tür endemik bitki, onlarca tür yabani hayvan buranın güzelliğine güzellik katıyordur. Bu manzarayı yerinde seyretmeyi çok isterim. İtalya' nın beni büyüleyen yerlerinden biri burası. Henüz gidip görmedim ama çok istiyorum. Kendisi Appeninlerde kendini otomatikman belli ediyor. Appeninlerdeki yüzlerce tepenin öğretmeni, babası gibi gururla dikiliyor.

Ben bu dağın karşısında çıksam bir gün, neler hissederim, neler yaparım acaba? Yanımda özel biri olursa ona sarılmak, duygularımı haykırmak isterim. Yanlız olursam müthiş bir duygu karmaşası beni kaplar. Bisikletle olursam bisikletimin heyecanlandığını ve tur yapma istediğini hisseder ve arazide doyasıya manzarayı seyrede seyrede, fotoğraf çeke çeke uzun bir tur atarım. Ardından çadırımı ve fotoğraf makinemi kurar ve dinginlikte nefis bir gece geçiririm ve parıl parıl parlayan yıldızları fotoğraflarım.

Her ne olursa olsun bu dağ beni koynuna alıp dostça davranacaktır. Ben gidip ona saygı gösterdiğim sürece..

1 yorum:

Malla dedi ki...

Oh ne ala memleket...